Eilen oli sitten vuorossa LAU:n järjestämät speed race -kisat. Olin ilmoittanut molemmat pölkkärit mukaan, ja Sampokin sitten innostui lähtemään mukaan Kaisan kirittäjäksi.
Mutka oli saanut pennuissa starttinumeron 1, joten me päästiin avaamaan koko kisat! Itse menin hyvin lähelle maaliviivaa edellisenä päivänä ostettu (ja jo puhki purtu ;)) pallo houkuttimena Sampon pidellessä Mutkaa lähtöviivan takana... ei sitä varmaan kukaan muu olisi pystynyt pitelemäänkään, sen verran kova kiire oli neidillä mun perääni. :D Ja lähtöluvan saatuaan tyttö pinkoi kyllä sellaista kyytiä että oksat pois!! Kyllä löytyy pienen belkkarin kintuista aikamoinen määrä poweria... Mutka taisi olla pentuluokan toisiksi nuorin osallistuja, mutta edellemme lopputuloksissa kiilasivat vain 8,5kk ikäinen kelpie Rape ja Mirka. Niinpä Mutkalla on nyt ikioma hiano sininen ruusuke!! :) Arvasinkin kyllä, että tämä on Mutkalle enemmän kuin mieluista puuhaa... ;)
Kaisa ei maxiluokassa palkinnoille yltänyt, mutta hyvin se vanhuskin jaksoi pinkoa menemään. Alla pari otosta pölkkärien menosta. Kuvat on ottanut Jouni Tiitinen.

1880532.jpg

1880530.jpg

Palkintopallikäyttäytymisessä meillä on sit vielä vähän toivomisen varaa. ;)

1881199.jpg

Kirjoitanpa vielä pari sanaa mein treenailuista... Otettiin keskiviikkona Mutkan kanssa ensimmäistä kertaa esineruutua. Ruutu oli kooltaan n. 15x15m, ja vein sinne viisi esinettä (leluja) niin, että Mutka näki mun vievän ne. Ensin lähetin "etsi"-käskyllä (jota siis käytämme jäljellä), jolloin Mutka kyllä lähti ruutuun hyvin, mutta nuuhki vaan mun jälkiä pitkin... ylläri... tulipahan ainakin todistettua, että tyttö tietää sanan merkityksen. ;) Kun muutin käskyn sanaksi "hae", niin johan alkoi tavaraakin palautua mulle! Viidestä lelusta Mutka toi mulle kokonaista neljä!! Ja palautuksetkin tuli nätisti mulle... muistan nimittäin erään bordercollieneidin, joka oli "löydöistään" niin innoissaan, että otti ritolat ja juoksenteli lelu suussa ympäri metsää. :D Tehtiin pieni namijälkikin, mutta se ei ollut oikein onnistunut tällä kertaa. Nyt pitäisi tytön vauhtia ruveta jollain hillitsemään... vaikka jäljestääkin hyvin, niin ihan niin kiirettä ei tarvisi jäljellä pitää!